از اسکاچ تهران در تمیز کردن لوله بخاری استفاده کنید!

Good Housekeeping این سه روش را مقایسه کرد و دریافت که محلول سفید کننده و آب در از بین بردن 99.9 درصد باکتری های سالمونلا، E. coli و سودوموناس که به اسفنج های آزمایشی اضافه کردند، بهترین کارایی را داشتند.

اسکاچ تهران را محلولی از 3 قاشق غذاخوری سفید کننده در یک لیتر آب ایجاد کردند و اسفنج های میکروبی را به مدت پنج دقیقه خیس کردند و سپس آنها را شستشو دادند.

موثرترین روش بعدی مایکروویو بود، این روش به اندازه روش سفید کننده E coli را از بین نبرد، اما همچنان به اندازه کافی برای ضدعفونی اسفنج ها از بین رفت. فورته می گوید برای جلوگیری از آتش گرفتن اسفنج در مایکروویو، مهم است که اسفنج را قبل از زاپ کردن کاملا خیس کنید. همچنین مهم است که اسفنج را قبل از استفاده مجدد برای شستن ظروف کاملاً خشک کنید، زیرا رطوبت می تواند باکتری های بیشتری را جذب کند.

انداختن اسفنج در ماشین ظرفشویی کم اثرترین استراتژی تمیز کردن در بین این سه دستگاه بود، اگرچه شستشو با ماشین 99.8 درصد از اشکالات را از بین برد. اگر این روش را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که از گزینه صرفه جویی در انرژی استفاده نمی کنید.

همچنین می توانید اسفنجی را انتخاب کنید که از کاغذ یا خمیر چوب ساخته نشده باشد، همان چیزی است که برای ساخت اسفنج های سلولزی سنتی استفاده می شود. بسیاری از آنها اکنون از پلاستیک هایی ساخته می شوند که کمتر متخلخل و جاذب هستند و بنابراین احتمال کمتری دارد که رطوبت جذب کننده باکتری ها را حفظ کنند. ریچرت همچنین اسفنج‌های فوم گیاهی را توصیه می‌کند که با محلول تمیزکننده مرکبات تزریق شده و باکتری‌ها را برای حدود یک ماه دور نگه می‌دارد.

اگر بیرون انداختن اسفنج‌ها مکرراً بیهوده به نظر می‌رسد، اگرت پیشنهاد می‌کند از آن‌ها در قسمت‌های دیگری از خانه استفاده کنید، جایی که باکتری‌ها ممکن است چندان مهم نباشند، مانند تمیز کردن زمین یا تجهیزات باغبانی تا زمانی که اسفنج های میکروبی روی ظروف، لیوان ها یا ظروف تختی که هر روز با آنها غذا می خورید استفاده نمی شود، اسفنج شما نباید مشکلی ایجاد کند.