اهمیت انار به علت حاوی خواص غذایی بسیار

انار (Punica granatum L.) از خانواده گیاهان Punicaceae است. این میوه به دلیل داشتن خواص غذایی و دارویی از میوه های مهمی است.
انار به طور گسترده در سراسر جهان پراکنده شده است و بنابراین دارای تنوع ژنتیکی گسترده ای است که در نتیجه ترکیبات فیتوشیمیایی آنها تفاوت هایی ایجاد می کند.
جامعه علمی بر روی اثرات مثبت انار به عنوان یک کل بر سلامت تمرکز کرده است، اما گونه های مختلف آن به ندرت بر اساس ترکیبات زیست فعال و زیست فعالی آنها مقایسه شده است.
هدف این بررسی ارائه یک نمای کلی از دانش فعلی در مورد زیست فعالی درختان انار، با تأکید بر تمایز هر دو گونه و قسمت‌های مختلف گیاه است.
این بررسی قصد دارد یک نمای کلی و سازمان یافته از دانش انباشته شده در مورد انار، شناسایی گونه های فعال زیستی، مسیرهای مصرف بالقوه آنها ارائه دهد و به دنبال ارائه دانش در مورد شکاف های موجود برای هدایت تحقیقات آینده است.

انواع انار از نظر ترکیب فیتوشیمیایی و ظرفیت زیست فعال متفاوت است

در بیشتر مطالعات، واریته نامشخص بود، که تکرارپذیری آن را دشوار می‌کرد

شگفت انگیز واریته ای با بیشترین تعداد زیست فعال در سال های گذشته بود

لایه برداری قسمتی بود که بیشترین مقدار ترکیبات زیست فعال را ارائه می دهد

لازم است در مطالعات آتی انواع و قطعات مورد استفاده مشخص شود.

انار (Punica granatum L.) خاستگاه خاور میانه است و کشت آن از طریق تکثیر دانه های آن به مناطق مختلف جهان گسترش یافت که منجر به تنوع ژنتیکی وسیعی شد.

بزرگترین مجموعه ژرم پلاسم انار در حال حاضر در ایستگاه تحقیقاتی گاریگالا در ترکمنستان با 1117 مورد، پس از آن هند با 810، روسیه با 800، ایران با 770، اوکراین و ترکیه با 370، چین با 289، آمریکا با حدود 200 مورد و پس از آن در رده های بعدی قرار دارند. اسرائیل با 150 الحاق (هنوز 2006؛ هلند و بار-یاکوف 2018).

در اتحادیه اروپا، بزرگترین مجموعه ژرم پلاسم با بیش از 140 مورد در اسپانیا واقع شده است (Zuriaga et al. 2017). الحاقات جدید در چند سال اخیر مشخص شده است که نشان دهنده تنوع گسترده و علاقه روزافزون به این میوه در سراسر جهان است (زارعی 2017؛ خدیوی و همکاران 2018).

سطح کل تولید انار در سراسر جهان بسیار بالاتر از 300000 هکتار تخمین زده می شود که بیش از 76 درصد آن در 5 کشور (هند، ایران، چین، ترکیه و ایالات متحده آمریکا) یافت می شود (ملگارجو و همکاران 2015). ایران، هند و چین مسئول 80 درصد از تولید جهانی هستند که حدود 3 میلیون تن تخمین زده می شود (Ambigaipalan et al. 2016; IVIA 2017).

  • منابع:
    1. Pomegranate variety and pomegranate plant part, relevance from bioactive point of view: a review

  • تبلیغات:
    1. تبعیض جنسی در پوشش لباس نوجوانان
    2. انواع تاپ دخترانه
    3. یکی از محبوب ترین سبک های کت چرمی مدل خلبانی است
    4. کچلی خود را با این کار از بین ببرید