بازار داغ خرید و فروش جیوه و قیمت افسانه ای آن

باتری رادیو ضبط قدیمی جیوه دار ای یک باتری الکتروشیمیایی غیرقابل شارژ، یک سلول اولیه است که در اواسط قرن بیستم رایج بود. این در طیف گسترده ای از برنامه ها مورد استفاده قرار گرفت و در اندازه های مختلف، به ویژه اندازه های دکمه ای موجود بود.

خروجی ولتاژ ثابت و ماندگاری طولانی آن باعث شد تا از آن برای نورسنج دوربین و سمعک استفاده شود. سلول جیوه به دلیل نگرانی در مورد محل های دفن زباله آلوده کننده جیوه به طور موثر در بیشتر کشورها در دهه 1990 ممنوع شد.

جیوه برای حفظ چوب، توسعه داگرئوتیپ‌ها، نقره‌کاری آینه‌ها، رنگ‌های ضد رسوب (که در سال 1990 متوقف شد)، علف‌کش‌ها (در سال 1995 متوقف شد)، رنگ‌های لاتکس داخلی، بازی‌های پیچ و خم دستی، تمیز کردن و دستگاه‌های تسطیح جاده در خودروها استفاده شد. ترکیبات جیوه در ضد عفونی‌کننده‌ها، ملین‌ها، ضدافسردگی‌ها و در ضدسفلیس استفاده می‌شود.

ظاهراً جاسوسان متفقین از آن برای خرابکاری هواپیماهای لوفت وافه استفاده می کردند: یک خمیر جیوه روی آلومینیوم خالی استفاده می شد که باعث خورده شدن سریع فلز می شد. این امر باعث شکست ساختاری می شود.

فرآیند کلرآلکالی: بزرگترین کاربرد صنعتی جیوه در طول قرن بیستم در الکترولیز برای جداسازی کلر و سدیم از آب نمک بود. جیوه آند فرآیند کاستنر-کلنر است.

از کلر برای سفید کردن کاغذ استفاده می شد (از این رو محل بسیاری از این گیاهان در نزدیکی کارخانه های کاغذ است) در حالی که از سدیم برای ساخت هیدروکسید سدیم برای صابون ها و سایر محصولات پاک کننده استفاده می شد.

این استفاده تا حد زیادی متوقف شده و با فناوری های دیگری که از سلول های غشایی استفاده می کنند جایگزین شده است.
به عنوان الکترود در برخی از انواع الکترولیز، باتری ها (سلول های جیوه)، تولید هیدروکسید سدیم و کلر، بازی های دستی، کاتالیزورها، حشره کش ها.
جیوه در پنکه قدیمی زمانی به عنوان پاک کننده لوله تفنگ مورد استفاده قرار می گرفت.
از اواسط قرن 18 تا اواسط قرن 19، در ساخت کلاه نمدی از فرآیندی به نام “هویج سازی” استفاده می شد. پوست حیوانات در محلول نارنجی (اصطلاح “هویج” از این رنگ ناشی می شود) از ترکیب جیوه نیترات جیوه، Hg(NO3)2·2H2O شستشو داده شد.

این فرآیند خز را از پوست جدا می کند و آن را با هم مات می کند. این محلول و بخارات تولید شده آن بسیار سمی بودند. خدمات بهداشت عمومی ایالات متحده استفاده از جیوه در تلویزیون قدیمی سونی را در صنعت نمد در دسامبر 1941 ممنوع کرد.

علائم روانی مرتبط با مسمومیت با جیوه الهام بخش عبارت “دیوانه مانند یک کلاه گذار” بود. “کلاهدوز دیوانه” لوئیس کارول در کتاب او ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب بازی با کلمات بر اساس عبارت قدیمی تر بود، اما خود شخصیت علائم مسمومیت با جیوه را نشان نمی دهد.
استخراج طلا و نقره. از لحاظ تاریخی، جیوه به طور گسترده در استخراج طلای هیدرولیک به منظور کمک به فرورفتن طلا از طریق مخلوط جریان آب و شن استفاده می شد.

ذرات نازک طلا ممکن است آمالگام جیوه-طلا را تشکیل دهند و در نتیجه نرخ بازیافت طلا را افزایش دهند.استفاده در مقیاس وسیع از جیوه در دهه 1960 متوقف شد.

با این حال، جیوه قرمز در تلفن قدیمی هنوز در اکتشاف طلا در مقیاس کوچک و اغلب مخفیانه استفاده می شود. تخمین زده می شود که 45000 متریک تن جیوه که در کالیفرنیا برای استخراج پلاسر استفاده می شود، بازیابی نشده است.از جیوه در استخراج نقره نیز استفاده می شد

  • منابع:
  1. Mercury (element)

  • تبلیغات:
  1. چطور آلودگی پلاستیک تبدیل به یک واقعیت جهانی شد؟
  2. برخی از کودکان با لباس خواب به مدرسه می روند
  3. الگو سازی لباس های چرم بر چه اساسی است
  4. استفاده از لیمو برای تمیز کردن محفظه لباسشویی!