تاثیر فوق العاده عدس در تقویت سلامتی

عدس از خانواده حبوبات است آنها شبیه یک لوبیا کوچک هستند، در غلاف رشد می کنند و در انواع قرمز، قهوه ای، سیاه و سبز وجود دارند آنها همچنین حاوی سطوح بالایی از پروتئین و فیبر هستند.

عدس ریز ایرانی نسبتاً سریع و آسان تهیه می شود و قیمت پایین آن باعث می شود که برای بسیاری از مردم در سراسر جهان به شکل قابل دسترس پروتئین با کیفیت بالا تبدیل شود.

در این مقاله، ما به این می‌پردازیم که چگونه عدس می‌تواند سلامتی را تقویت کند، محتوای غذایی آن را بررسی می‌کنیم و راه‌هایی را برای گنجاندن آن در یک رژیم غذایی متعادل بررسی می‌کنیم.

فواید
عدس دانه درشت سرشار از مواد معدنی، پروتئین و فیبر است، مصرف انواع غذاهای گیاهی با کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مرتبط با سبک زندگی ارتباط دارد.

مطالعه‌ای در سال 2019 در مجله انجمن قلب آمریکا نشان داد افرادی که غذاهای گیاهی سالم‌تری مصرف می‌کنند، شانس کمتری برای مرگ در اثر بیماری‌های قلبی عروقی و همه دلایل دارند.

غذاهای گیاهی اغلب طیف وسیعی از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی را فراهم می کنند و ممکن است حاوی خواص آنتی اکسیدانی باشند آنتی اکسیدان ها علیه رادیکال های آزاد که ترکیباتی در بدن هستند که ممکن است به التهاب و سرطان کمک کنند، عمل می کنند.

سلامت قلب
عدس ریز گلستان منبع فراوانی از فیبر، اسید فولیک و پتاسیم است همه این مواد مغذی از سلامت قلب حمایت می کنند، طبق گفته انجمن قلب آمریکا (AHA)، افزایش مصرف فیبر می تواند سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) یا کلسترول بد را کاهش دهد.

فیبر نه تنها با بروز کمتر بیماری قلبی عروقی ارتباط دارد، بلکه ممکن است پیشرفت بیماری را در افراد پرخطر کند کند، عدس ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر ضروری را به رژیم غذایی اضافه می کند آنها همچنین پروتئین دارند و جایگزینی عالی برای گوشت در وعده های غذایی هستند.

وقتی فردی در رژیم غذایی خود گوشت را با مواد غذایی پرفیبر مانند عدس سبز 900 گرمی جایگزین می کند، خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد، مطالعات نشان داده اند که پتاسیم، کلسیم و منیزیم موجود در عدس می تواند فشار خون را به طور طبیعی کاهش دهد

غذاهای سرشار از این مواد معدنی یک منبع معتبر کلیدی از برنامه غذایی DASH را تشکیل می دهند موسسه ملی قلب، ریه و خون (NHLBI) این رژیم را برای کاهش فشار خون توصیه می کند، طبق گفته مؤسسه ملی بهداشت (NIH)، عدس یکی از بهترین منابع غذایی منبع قابل اعتماد برای پتاسیم است.

  • منابع:
    1. ? What are the benefits of lentils
  • تبلیغات: 
    1. بانویی که با پخت کیک زندگی خود را آتش زد!
    2. چگونه با فروش محصولات زبر به درآمد بالایی برسیم!
    3. سرامیکی که با راه رفتن بر روی آن پاهایتان را ماساژ می دهد!
    4. معجزه نبات در درمان یبوست!