دی اکسید گوگرد به افزایش مرگ و میر مرتبط است

دی اکسید گوگرد (SO2) با افزایش مرگ و میر و عوارض مرتبط است، اما مطالعات کمی در کشورهای آسیایی انجام شده است. مطالعات قبلی نشان می دهد که SO2 ممکن است اثرات نامطلوبی بر سلامتی مستقل از سایر آلاینده ها داشته باشد.

کود گوگرد کشاورزی به دو صورت معدنی و گازی مورد مصرف قرار میگیرند و هر کدام از آنها به صورتهای گرانوله و پودری و همینطور مایع مورد استفاده قرار میگیرند.

در پروژه بهداشت عمومی و آلودگی هوا در آسیا (PAPA)، ارتباط کوتاه مدت بین دی اکسید گوگرد محیطی (SO2) و مرگ و میر روزانه در بانکوک، تایلند و سه شهر چین، هنگ کنگ، شانگهای و ووهان مورد بررسی قرار گرفت.

مدل‌های رگرسیون پواسون شامل توابع هموارسازی اسپلاین طبیعی برای تنظیم فصلی و سایر متغیرهای کمکی متغیر با زمان استفاده شد.

گوگرد معدنی از بهترین معدنهای کشور با خلوص بالا به صورت کلوخه استخراج میشودو در کارخانجات فرآوری شده و به صورتهای گرانوله و پودری در بسته بندی های 25 و 50 کیلویی در داخل کشور برای مصارف کشاورزی مورد فروش قرار میگیرد.

تخمین اثر برای هر شهر و سپس برای کل شهرها به دست آمد. تاثیر مشخصات مدل جایگزین، مانند ساختار تاخیر آلاینده‌ها و درجه آزادی (df) برای روند زمانی، بر اثرات تخمینی SO2 نیز مورد بررسی قرار گرفت.

در هر دو تجزیه و تحلیل فردی-شهری و ترکیبی، اثرات قابل توجهی SO2 بر کل مرگ و میر غیر تصادفی و قلبی ریوی مشاهده شد.صابون گوگرد دیترون به عنوان یه پاک کننده قوی برای پوست صورت عمل می نماید و پوست را از نوع چربی و آلاینده های مضر پاکسازی می نماید و اجازه می دهد روزنه های پوست تبادلات گازی را به راحتی انجام دهد.

افزایش 10 میکروگرم بر متر مکعب غلظت میانگین متحرک 2 روزه SO2 با 1.00٪ [فاصله اطمینان 95٪ (CI)، 0.75-1.24]، 1.09٪ (95٪ CI، 0.71-1.47)، و 1.47٪ مطابقت دارد. 95٪ CI، 0.85-2.08) افزایش مرگ و میر کلی، قلبی عروقی و تنفسی، به ترتیب، در تجزیه و تحلیل ترکیبی تجزیه و تحلیل حساسیت نشان داد که این یافته ها به طور کلی نسبت به مشخصات مدل جایگزین حساس نیستند. پس از تنظیم برای PM10 یا O3، اثر SO2 در سه شهر چین قابل توجه باقی ماند.

سولفات آمونیوم یک کود شیمیایی است که در بخش کشاورزی مورداستفاده قرار می‌گیرد. مهم‌ترین ویژگی کود سولفات آمونیوم فراهم‌کردن نیتروژن برای گیاهان و تعدیل اسید زمین است.

با این حال، تعدیل برای NO2 انجمن ها را کاهش داد و آنها را از نظر آماری در هر چهار شهر ناچیز کرد. در نتیجه، غلظت SO2 محیط با مرگ و میر روزانه در این چهار شهر آسیایی همراه بود. این ارتباطات ممکن است به دلیل عملکرد SO2 به عنوان جانشین مواد دیگر باشد. یافته‌های ما نشان می‌دهد که نقش قرار گرفتن در معرض SO2 در فضای باز باید بیشتر در این منطقه بررسی شود.

  • منابع:
    1. Short-term association between sulfur dioxide and daily mortality: the Public Health and Air Pollution in Asia (PAPA) study

  • تبلیغات:
    1. خدمات اینترنتی پروپوزال زیست محیطی
    2. برنده توپ طلای سال آینده را شما انتخاب کنید
    3. استفاده از ست سرم برای دکور منزل
    4. استفاده از سطل در ساخت تانک جنگی