فرش 1500 شانه 12 متری مشهد که قابلیت تغییر سایز دارد!

ارزش برای نسل جوان از منظر جامعه شناختی، باید توجه داشت که افزایش مهاجرت از محیط های روستایی به شهری، تغییرات عمده ای در سبک زندگی ایجاد می کند.

اگر می خواهید تا در مورد فرش 1500 شانه 12 متری مشهد اطلاعاتی بیشتر به دست آورید کافی است تا به لینک موجود در سایت مراجعه نمایید.

در نتیجه اکثر مهاجران به دلایل زیادی مانند شغل (شغل دیگر)، محدودیت فضا در خانه های شهری و غیره علاقه خود را به تولید فرش دستباف از دست می دهند.

بدیهی است که این چالش ها تأثیرات قابل توجهی بر تولید فرش دستباف دارد، به عنوان مثال، کاهش نرخ تولید فرش، و همچنین کاهش محبوبیت.

این مسائل در سازمان حفاظت محیط زیست که به عنوان یکی از قطب های اصلی تولید فرش دستباف شناخته می شود و نقش عمده ای در توسعه هنرهای تزئینی در ایران داشته است، مشهود است.

از منظر اجتماعی-اقتصادی، HC بافی به عنوان یک شغل پاره وقت در ایران تلقی می شود و خروجی آن به سختی کفاف هزینه های خانوار را می دهد.

بنابراین، بیشتر صنعتگران با مسائل مالی دست و پنجه نرم می کنند، علاوه بر این، به جز بیمه های اجتماعی (27 درصد از کل هزینه ماهانه) هیچ حمایت اجتماعی ملموس دیگری از صنعتگران در ایران وجود ندارد.

تجزیه و تحلیل فهرست صنعتگران HC در EPA نشان می دهد که حدود 95٪ از بافندگان به جای داشتن تحصیلات آکادمیک/حرفه ای، اساساً در محیط های خانوادگی و کارگاه ها/واحدهای HC به دانش بافتنی HC دست می یابند.

حدود 61 درصد از بافندگان HC تحصیل نکرده یا تحصیلات آنها محدود به سطوح ابتدایی و متوسطه است، از نظر اجتماعی، HC بافی یک شغل سطح پایین در نظر گرفته می شود.

طبق نتایج مصاحبه ما با صنعتگران، حدود 45% تا 57% از بافندگان HC این شغل را سهوا انتخاب می‌کنند (مثلاً نداشتن گزینه دیگری)، همچنین میزان کار کودکان در این صنعت بالاست.

تجزیه و تحلیل تاریخی نشان می دهد که HC بیشتر به عنوان یک تجارت خانوادگی شناخته شده است و در محیط های روستایی با دسترسی محدود به امکانات آموزشی رایج بوده است.

HC بافی همچنین یکی از مشاغل اصلی خود/خانواده بود، بنابراین، اکثر بافندگان حرفه ای مهارت های HC را در این واحدهای خانوادگی/کارگاهی آموختند.

بررسی های ما همچنین نشان می دهد که HC بافی در استان تحت سلطه زنان بافنده است، تعداد نرها کم نیست.

با این حال، در مناطق روستایی و محیط های قبیله ای، مردان اغلب HC را به عنوان یک شغل فصلی در نظر می گیرند.