مطالعه ای توسط تانر (2008) این ایده را تکرار می کند که طراحی فیزیکی مدارس می تواند بر پیشرفت دانش آموزان تأثیر بگذارد.
یکی از زمینه های طراحی مورد بحث نورپردازی بود.
نویسنده شواهدی را از مطالعات دیگر که نشان داده اند نور بر عملکردهای فیزیولوژیکی، سلامت، رشد و عملکرد انسان تأثیر می گذارد، نقل می کند.
به طور مثال نور لامپ هالوژن قدیمی می تواند حس خوبی را به افراد منتقل نماید.
مدل های رگرسیون برای کمک به تعیین روابط بین عناصر طراحی مدرسه و عملکرد دانش آموزان استفاده شد.
نتیجه کلی در مقایسه با عناصر طراحی کنترلشده و کنترلشده در مدارس، از جمله روشنایی، واریانسهایی را در موفقیت بیان میکند.
هشونگ و همکاران (2002) نتایج آزمون ریاضی و خواندن دانشآموزان کلاس دوم تا پنجم را بررسی کرد تا مشخص کند که آیا تأثیر نور روز در مدارس بر عملکرد دانشآموزان تأثیر دارد یا خیر.
سه ناحیه مختلف مدرسه در سراسر کشور برای شرکت در این مطالعه انتخاب شدند.
شرایط روشنایی هر ناحیه مدرسه در چندین مجموعه داده طبقه بندی شد.
برای تمایز داده های بسیار متغیر برای هر منطقه مدرسه از تحلیل رگرسیون چند متغیره استفاده شد.
شواهد آماری نشان داد که ساختمانهای مدرسهای با بیشترین ظرفیت برای نور روز، مانند ساختمانهایی که «با افزایش فضای پنجره و نورگیر»، تأثیر قابلتوجهی بر عملکرد و رفتار دانشآموزان دارند.
در مناطق مختلف مدرسه، یافته ها سازگار بود.
انواع مختلف نورپردازی می توانند نقش های متفاوتی در افزایش عملکرد کلاس درس ایفا کنند، مانند بهبود بینایی (و شاید بر تمرکز و انگیزه)، رفتار و پیشرفت تحصیلی.
به عنوان مثال، نور فلورسنت سفید سرد برای کمک به سرعت و دقت خواندن و توجه یا تمرکز توصیه می شود.
با این حال، نور سفید گرم می تواند به بزرگسالان کمک کند تا با هم کار کنند و تعارض را به حداقل برسانند (بارون، ریا و دانیلز، 1992).
علاوه بر این، تحقیقات اخیر در مورد نور مصنوعی در محیط های مدرسه اثرات نور را برای پیشرفت دانش آموزان بررسی کرده است (Wolhfarth، 1986)، انگیزه، تمرکز، و شناخت.
مطالعه حاضر بیشتر اثرات نور را بر انگیزه و تمرکز نشان داده شده توسط اسلیگرز و همکاران بررسی کرد.
(2012) و برای شامل اندازه گیری دقت و سرعت خواندن بسط داده شد.