مواد اولیه بکاررفته در انواع شیلنگ ها

هوا – شیلنگ ها اغلب به مقاومت سایشی برای ذرات ریز موجود در هوا و پوشش های دیواری نیاز دارند که در صورت وجود در برابر غبار روغن مقاومت می کنند.

چسب‌ها، درزگیرها یا پوشش‌ها – شیلنگ آب متری که چسب‌ها، درزگیرها یا پوشش‌ها را حمل می‌کنند، به دلیل ماهیت غلیظ و چسبناک سیالات، اغلب باید قادر به تحمل تغییرات دما (گرمایش) در طول جریان باشند.

مواد شیمیایی – شیلنگ هایی که مواد شیمیایی واکنش دهنده، قلیایی یا اسیدی را حمل می کنند باید از مواد مقاوم در برابر خوردگی ساخته شوند.
مایع خنک کننده یا مبرد – شیلنگ هایی که مایع خنک کننده یا مبرد را حمل می کنند باید بتوانند دماهای بالا یا پایین را بدون آسیب یا نقص دائمی مانند ترک خوردگی یا سفتی تحمل کنند.

جامدات و ذرات – شیلنگ هایی که دوغاب جامد و ذرات معلق یا جامدات خشک را حمل می کنند باید در برابر سایش مقاوم باشند
بخار – شیلنگ هایی که بخار را حمل می کنند باید بتوانند دماهای بالا را تحمل کنند.

ساختار انواع شیلنگ های لاستیکی می تواند به شدت تحت تأثیر بخار در دماهای بالا قرار گیرد، بنابراین درجه حرارت عملیاتی باید به دقت در هنگام انتخاب شیلنگ مناسب در نظر گرفته شود.

همچنین ممکن است برای این شیلنگ ها عایق بودن نسبتاً مهم باشد، آب شیلنگ گاز نسوز که آب را حمل می کنند باید در برابر خوردگی زنگ مقاوم باشند.

اغلب شیلنگ های صنعتی برای یک کاربرد خاص رتبه بندی یا ساخته می شوند برخی از انواع شیلنگ استاندارد برای کاربردهای خاص عبارتند از:

شیلنگ هوا یا پنوماتیک – این شیلنگ ها در سیستم ها و کنترل های پنوماتیک یا به عنوان خطوط تامین وسایل و ابزارهای پنوماتیک استفاده می شوند.

شیلنگ های پنوماتیک باید بتوانند در فشارهای بالا کار کنند و تحت این شرایط ضد گاز باقی بمانند، شلنگ هیدرولیک – این شیلنگ ها در انواع سیستم های هیدرولیک صنعتی استفاده می شوند شیلنگ های هیدرولیک دارای درجه بندی فشار بسیار بالایی هستند که برای ابزار و تجهیزات هیدرولیک پرقدرت مورد نیاز است، برای سایر مصارف کمتر استاندارد، شیلنگ ها باید بر اساس ویژگی های مورد نیاز برای کاربرد انتخاب شوند.

شیلنگ آب توالت فرنگی ممکن است به روش های مختلفی ساخته شوند که هر کدام برای کاربردهای مختلف مناسب هستند، مفصلی – بخش های شیلنگ سفت و سخت اغلب با “مفاصل” ساخته می شوند که می توانند چرخانده شوند، قرار گیرند یا مفصل شوند.

این محصولات اغلب در مواردی استفاده می شوند که تخلیه شلنگ باید هدفمند باشد، مانند تحویل مایع خنک کننده به قطعه کار
سیم پیچی – شیلنگ برای انعطاف پذیری و خاصیت ارتجاعی سیم پیچی شده است و باعث می شود آن را منبسط کرده و نگهداری آن را نسبتاً آسان کند.

این ویژگی نگهداری شیلنگ را آسان‌تر می‌کند و در حین سرویس انعطاف‌پذیرتر و قابل قبول‌تر می‌شود، تقویت شده – شیلنگ های تقویت شده با نوعی تقویت کننده ساخته می شوند که استحکام بیشتری را فراهم می کند.

همچنین ممکن است برای این شیلنگ آب باغبانی ق بودن نسبتاً مهم باشد، روغن و سوخت – شیلنگ هایی که مواد فرار مانند روغن و سوخت را حمل می کنند باید ضد گاز، ضد انفجار و مقاوم در برابر شعله باشند تا احتمال اشتعال را کاهش دهد.

راه راه – شیلنگ حاوی راه راه ها، پلیسه ها یا پیچش های مارپیچی برای افزایش انعطاف پذیری و ظرفیت فشرده سازی و کشیدگی است.

ضد له شدن – شیلنگ ها برای مقاومت در برابر له شدن یا فروریختن ناشی از نیروهای خارجی طراحی شده اند این برای برنامه هایی که وقفه یا پیچ خوردگی جریان را نمی توان تحمل کرد، مهم است.

شلنگ تخت – شلنگ تخت به گونه ای طراحی شده است که به طور پیش فرض ساختاری صاف و فروریخته (نه صلب) زمانی که با مایع پر نمی شود، باشد.

  • منابع:
    1. Industrial Hose Information
  • تبلیغات: 
    1. جنبه های ضروری روز ماندن علوم افرادی بسیار پرمشغله
    2. ویتامین های موجود در خرما
    3. رژیم غذایی روزانه با غذاهای مغذی طبیعی تر
    4. قدیمی ترین خانه در گیلان موجب ثروتمند شدن صاحبش شد