پیاز داغ چیپسی که موجب گریه چند تن شد

پیاز داغ چیپسی نه تنها انسان را به گریه می‌اندازد، بلکه ارزش غذایی فراوان و تاریخچه ریشه‌ای دارد که قدمت آن به 5000 سال پیش بازمی‌گردد (شولتز، 2010).

پیاز دومین محصول پرمصرف و مهم در بین سبزیجات و ادویه جات در سراسر جهان پس از گوجه فرنگی است (فهمین، 2013). در کانادا و ایالات متحده، پیاز سومین سبزیجات پرمصرف است (انجمن ملی پیاز، 2013). از بین تمام محصولات ادویه جات، پیاز بیشترین اهمیت را برای استفاده متنوع آن دارد.

پیاز یک سبزی اصلی در آشپزخانه است که می تواند به صورت خام اما اغلب سرخ شده، کاراملی، کبابی و کبابی استفاده شود. از سبزیجات در دستور العمل های بی شماری استفاده می شود که طعم فوق العاده ای را به غذاهای روزمره می بخشد و همچنین برای جلوگیری از بیماری ها استفاده می شود.

فرقی نمی کند که یک فرد دارای چه پیشینه قومی یا فرهنگی باشد، پیاز توسط همه افراد در سراسر جهان استفاده می شود. پیاز تقریباً در تمام مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد و بخشی جدایی ناپذیر از رژیم غذایی بسیاری از افراد است.

پیاز بیش از 500 گونه دارد و از تیره آلیوم است که بیشتر آنها گیاهان پیازدار هستند (فهمین، 2013). پیاز در بیش از 170 کشور که دمای آن در شرایط نیمه گرمسیری و گرمسیری است رشد می کند. پیاز یک محصول فصل خنک است که ثبات اقتصادی بسیاری از کشورها را فراهم می کند. بسیاری از منابع گفته اند که پیاز کالای ربع است .

منشأ کلمه پیاز در لاتین به معنای یکی و وحدت است (انجمن ملی پیاز، 2013). خیلی ها اغلب تعجب می کنند که چرا پیاز باعث گریه مردم می شود. این به این دلیل است که وقتی پیاز بریده می شود، سلول ها را می شکند و سولفیدهای اسید آمینه آزاد می کنند که اسیدهای سولفونیک را تشکیل می دهند (فاهمین، 2013). گازی که ایجاد می شود و باعث واکنش با آب در یک می شود