استفاده از خیار گلخانه ای امروز اصفهان موجب لاغری اندامتان می شود

در انتخاب ظرف باید چند فاکتور را در نظر گرفت برای پر کردن گلدان ها به نیروی کار نیاز است و برای هر کاشت مخلوط خاک جدید لازم است، هزینه اضافی گلدان های قابل استفاده مجدد تنها در صورتی توجیه می شود که بارها مورد استفاده مجدد قرار گیرند و هزینه های پر کردن، تمیز کردن و استریل کردن با مکانیزه به حداقل برسد. ظروف جامد نیازی به کار پر کردن ندارند و از نظر هزینه تقریباً با گلدان های قابل استفاده مجدد برابری می کنند.

برای این که در مورد خیار گلخانه ای امروز اصفهان اطلاعاتی مفید به دست آورید کافی است تا به لینک موجود در این سایت مراجعه نمایید.

استفاده از ظروف جامد نیاز به نیروی کار و فضای ذخیره سازی مهد کودک را به حداقل می رساند و نیاز به تجهیزات برای پر کردن و تمیز کردن آنها را بی نیاز می کند. رشد گیاهان در ظروف جامد نیز به فضای گلخانه ای کمتری نیاز دارد.

مخلوط های خاک برای گیاهانی که در ظرف رشد می کنند معمولاً یا مخلوط های ماسه و ذغال سنگ نارس یا مخلوطی از پیت اسفاگنوم و ورمیکولیت یا پرلیت هستند.

مخلوط های پیت-ورمیکولیت یا پیت-پرلیت نسبت به مخلوط های ماسه-پیت گران تر هستند، اما دارای مزایای وزن سبک تر و ظرفیت نگهداری بیشتر آب و مواد مغذی هستند.

بوته های خوب خیار را می توان در گلدان های 3 تا 4 اینچی یا در ظروف جامد 2 تا 2 ½ اینچی پرورش داد. ظروف جامد باید لبه به لبه در یک تخت استاندارد مهد کودک برای اهداف رشد قرار داده شوند.

پس از کاشت، هر فضای باقی مانده بین ظروف مجاور را می توان با ورمیکولیت پر کرد تا از خشک شدن دیواره ظروف بین دو آبیاری جلوگیری شود. گیاهان تا مرحله 3 تا 4 برگی رشد می کنند و بسته به دما و شرایط نوری در 2 تا 3 هفته آماده کاشت در گلخانه می شوند.

بذر خیار گران است اما جوانه زنی نزدیک به 100 درصد است، به همین دلیل کاشت یک بذر در هر ظرف عملی و مصلحتی است.

بذر باید در عمق ½ اینچ کاشته شود، ظروف را پس از کاشت کاملاً آبیاری کنید و سپس روی آنها را با ورقه ای از پلی اتیلن شفاف بپوشانید تا از هدر رفتن رطوبت و حفظ دمای یکنواخت خاک جلوگیری شود.

بذر خیار در دمای گرم (85 درجه فارنهایت) به سرعت جوانه می زند و در عرض 2 تا 3 روز سبز می شود، به محض شروع ظهور ورق پلی اتیلن را بردارید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.