کودکی که غذایش تا 2 سالگی آلو خورشتی زرد بود!

علو بخارا و بهبود عملکرد دستگاه گوارش
یکی از دلایل اصلی که چرا آلو بخارا گزینه خوبی برای گنجاندن در هر رژیم غذایی سالم است، افزایش حرکت روده و بهبود عملکرد گوارش است.

آلو خورشتی زرد به دلیل محتوای فیبر بالایی که دارد خاصیت ملین دارد که مصرف آن را برای درمان یبوست عالی می کند.

آب آلو مانند آلو بخارا طرفداران زیادی دارد و می تواند التهاب دستگاه گوارش (معده و روده) را برطرف کرده و در نتیجه از یبوست جلوگیری کند.

علو بخارا و سلامت چشم
آنتی اکسیدان های آلو بخارا از جمله لوتئین و زآگزانتین به راحتی با رادیکال های آزاد در بدن مقابله کرده و اثرات منفی آن ها را از بین می برند و از استرس اکسیداتیو جلوگیری می کنند.

رادیکال‌های آزاد می‌توانند باعث دژنراسیون ماکولا وابسته به سن (AMD) شوند مصرف آلو خطر ابتلا به AMD را کاهش می دهد و بینایی و سلامت چشم شما را بهبود می بخشد تا بتوانید بدون در نظر گرفتن سن خود بینایی واضح تری داشته باشید. آلو همچنین ویتامین A و بتاکاروتن بدن را تامین می کند.

مطالعات متعدد آلو خشک را با سلامت استخوان ها، به ویژه در دوران یائسگی، مرتبط کرده اند.

این به این دلیل است که آلو یک منبع غنی از ترکیبات فنلی و فلاونوئیدها است که به جلوگیری از تخریب استخوان کمک می کند و محتوای بور آن نقش مهمی در حفظ تراکم استخوان ایفا می کند.

آلو همچنین می تواند به جلوگیری از پوکی استخوان در زنان یائسه به دلیل محتوای غنی از فلاونوئیدها مانند اسید کافئیک و روتنیم کمک کند.

پتاسیم موجود در آلو برای سلامت استخوان، افزایش تراکم استخوان – به ویژه در سنین بالا – و جلوگیری از تحلیل استخوان به دلیل کمبود هورمون تخمدان مفید است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.